Karlsson: Viljan att döda.


Vill du döda eller misshandla någon för att denne inte passar in på din världsbild? Då är du ett rövhål!


Jag skriver detta strax efter att chocken lagt sig och jag kan tänka klart igen. Chocken blev hård för att det var så oväntat. Det borde inte ha varit oväntat för alla signaler fanns där. Attityden, människors avtrubbning, den allmänna acceptansen... Till slut gick det helt enkelt för långt.

Tidigare under dagen detta är skrivet fick en trebarnsfar sätta livet till för att han inte hejade på samma lag som hans mördare. Jag säger mördare, för de har medvetet misshandlat mannen, vid sina sinnens fulla bruk. Man misshandlar inte någon utan att vilja denna personen illa!
Mördarna ville denna man så illa bara för att han inte passade in på deras världsbild. Enligt dessa så kallade "supportrar" måste alla som inte hejar på deras lag rättas in i ledet och de som hejar på ett annat lag måste slås ner med våld.

Detta är ett beteende som inte bara ses i fotbollsvärlden, ändå blir det så chockande när någon dör där. Djurgårdens coach stod i direktsändning och grät medan han förklarade att han aldrig mött denna man, så chockad var han. Ingen gråter längre när den mördade heter Achmed och fick dö för att färgen på huden var fel och att han kallade Gud för Allah, men situationen är densamma.

Jag avslutar denna korta artikel som jag började: Vill du döda eller misshandla någon för att denne inte passar in på din världsbild så är du ett rövhål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar