Sverigedemokratens mest använda argument; "Hjälp människorna på plats!".


Sverigedemokratens mest använda argument, Hjälp människor på plats och subtila budskap.

Ett av Sverigedemokraternas mest använda (och uttjatade) argument är ju onekligen "Hjälp människorna på plats. Vi räddar massor med liv på det sättet. Människorna som kommer hit idag är enbart de mest välbärgade". 

Först och främst förstår nog varenda människa som INTE sympatiserar med just Sverigedemokraterna att detta argument har ett oerhört subtilt budskap. "Vi vill inte ha dem här." såklart. På 90-talet hette det "Sverige åt svenskarna" och "bevara Sverige svenskt!", 2013 låter det "Hjälp människorna på plats.". Det kan knappast bara vara jag som ser ett samband?

Oavsett så fungerar inte detta argument. Tro mig, jag vet. Min pappa kom själv hit till Sverige som flykting. Detta år 1994 och detta genom hjälp från FN. Han flydde alltså mitt under det brinnande Jugoslavienkriget. Min pappa som är bosnisk muslim fick utstå och uppleva flera osmakliga scenarior som än idag plågar honom. Kallsvettningar,ångest,alkoholmissbruk,tablettmissbruk,flashbacks i vaket tillstånd och mardrömmar varje natt är vardag för min pappa, och således vardagen för många människor som kommer från krigshärjade områden. Sverigedemokraternas argument om att man skulle effektivisera hela hjälpinsatsen med att börja hjälpa flyktingar på plats fungerar inte. Hur ska man kunna beskydda befolkningen från förtryck och diktaturer genom att ge det allra nödvändigaste? Det nödvändigaste som kan bli den sista flaska med vatten eller den sista måltiden just den individen någonsin får äta. 

Något jag verkligen vill understryka är att det ena verkligen inte utesluter det andra. Vi ska hjälpa flyktingar på plats och vi ska ta emot flyktingar som tar sig hit. Ingen ska skickas tillbaka till en säker död, tyvärr händer det dagligen. Sverigedemokraterna vill ju dessutom sänka biståndet med 9,5 miljarder kronor (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4135386 )
vilket helt och hållet talar emot vad partiet förespråkar utåt. Det är enbart tomma löften Sverigedemokraterna kommer med. Tomma löften för att bli legitima att rösta på. För att människor som faktiskt blir ifrågasatta gällande sina sympatier med SD ska kunna lägga fram något som ser bra ut. Men det bevisar ju partiet själva gång på gång inte stämmer. Detta är ett exempel av flera där Sverigedemokraterna säger emot sig själva gällande sin politik.

Det är inte med lite obehag i kroppen jag sitter här, i trygga Sverige och tittar på hur klockan precis passerade 23:00. Obehaget grundar sig i att jag vet hur många människor som lider,plågas och förtrycks just i denna stund. Hur många människor som skulle kunna gå genom eld och vatten för att sitta i min position. Hur många människor som faktiskt gör sitt yttersta för att nå hit och sedan få ett "NEJ" tillbaka. Både från delar av befolkningen,Sverigedemokraterna och i alldeles för många fall från Migrationsverket. 

Sverigedemokraterna, sluta att lura befolkningen. Stå upp för vilka ni är och vad ni egentligen tycker. Ni är samma parasiter som år 1988. Ni är människorna som föraktar Sverige och dess oerhörda tolerans på riktigt. 

Dennis TK, för Mångfald.

mngfald.blogspot.se